zondag 14 december 2008

De Brievenbus



De deur van schuur werd met een harde knal dicht gegooid
Daarna klonken er snelle voetstappen op de trap.
Mientje keek verschrikt naar Joop. “ Wie zou dat nou toch zijn?”Vroeg ze aan Joop.
Ze zaten samen in de keuken, maar lang hoefde ze niet te wachten want de deur schoot open en Hertha beende naar binnen met een knal rood hoofd.
“Ik pik het niet….ik zal…ik ben….Ik…ik ben zo ontzettend kwaad” al mopperend ging Hertha op een stoel zitten. De tranen stonden achter haar ogen.
“Rustig maar kind” zei Mientje om haar tot bedaren te brengen.
‘Vertel, wat er is gebeurd en waarom je zo boos bent, ik zal een kop thee voor je inschenken’ Mientje stond op om de thee pot te pakken. En Joop pakte een kopje uit de kast en zette dat voor Hertha neer.
“Kind vertel eens rustig wat er aan de hand is’ sprak Joop kalmerend.
“Kwamen er net mensen….van de PTT en de gemeenten….en toen wilde ze een brievenbus zetten…….voor mijn etalage raam!!!!!, Maar gelukkig kwam Martin toen aan lopen en……toen…. hebben ze hem een halve meter om gezet. Maar ik ben zo kwaad… ikke… wilde daar nog een bloemenbak zetten en nu staat dat stomme ding daar, er is toch zat plaats in de straat …waarom moet dat ding voor mijn winkel!” Hertha, s ogen schoten vuur de woede stond er in te lezen.
“Kindje, kindje, toch’ sprak Joop sussend,’als hij echt in de weg staat zullen we een brief maar de gemeente sturen om hem te verplaatsen, maar misschien heeft het ook wel voordelen, zo,n bus naast je etalage, als mensen een brief komen posten kijken ze altijd wel even of er iets leuks in staat”.
Hertha keek haar vader verbaast en vol ongeloof aan. Mientje die alles had aan zitten horen, knikte meelevend.
‘Ik zou het maar even afwachten kind, het heeft net zoals je vader zegt misschien ook wel voordelen’.
Hertha zuchtte eens diep “Hier had ik echt niet aan gedacht, ik was zo ontzettend kwaad, dat ze dat ding, het is er geen kleintje aan de muur maar zo`n grote staande, zomaar, zonder het te laten weten, neer komen zetten, maar als ….als hij echt in de weg staat schrijven we wel een brief.. hè Vader”.
“Ja ‘lachte Joop ’we weten in ieder geval waar we hem posten moeten”.

6 opmerkingen:

lenie zei

leuk weer je verhaal Joke en ik vind je brievenbus nog steeds toppie hoor...

Gr lenie

Marja zei

leuk weer joke hoe je je gemaakte brievenbus weer super in je verhaal verwerkt!
hij is prachtig hoor!

xx marja

Anoniem zei

Merry Christmas Joke!

Unknown zei

Geweldig, hoe verzin je het!! Haha!

Tine zei

Ik lees het nu pas en ik vind het geweldig verzonnen!!

Liefs Tine

Jo Raines zei

Thank you for your kind comment on my sculpted mini kitten! I hope to improve. Happy New Year!

Jody
http://minileapsandbounds.blogspot.com